Case study e-commerce: Sklep Włoski +45,6% wzrostu sprzedaży r/r i 211% ROI (update: 3Q 2025)
Update 2025: Do case study Sklepu Włoskiego dodaliśmy najnowsze wyniki kampanii Google Ads (styczeń–sierpień 2025), które potwierdzają dalszą skuteczność działań performance marketingowych prowadzonych przez Lilla House Digital.
Dzięki dobrze zaplanowanej strategii online, Sklep Włoski – e-commerce z segmentu premium food & grocery – zanotował dynamiczny wzrost sprzedaży oraz ponad dwukrotny zwrot z inwestycji w digital marketing.
Na tle rynku, który rósł w tempie 6–8% rocznie, Sklep Włoski wyróżnił się wynikiem niemal sześciokrotnie wyższym – co potwierdza skuteczność podejścia wdrożonego przez Lilla House Digital.
Od 2022 roku współtworzymy skalowalny system marketingu internetowego oparty na działaniach PPC, SEO, content marketingu i obecności w social mediach.
Rezultaty z 2024 roku i pierwszego kwartału 2025 są potwierdzeniem skuteczności tej długofalowej strategii.


Klient
Sklep Włoski to e-commerce z branży spożywczej (e-grocery), oferujący oryginalne włoskie produkty – od kaw, przez oliwy, po sezonowe produkty.
Wyzwanie
Po uruchomieniu nowej strony w 2022 roku właściciele Sklepu Włoskiego zauważyli, że:
- ruch nie przekładał się na sprzedaż – niska konwersja,
- brakowało widoczności w wyszukiwarce i social media,
- brak spójnej strategii marketingowej utrudniał skalowanie.
E-commerce miał potencjał, ale potrzebował planu, który pozwoli przekuć go na konkretne liczby.
W Lilla House Digital zaproponowaliśmy systemowe podejście do marketingu:
- Kampanie PPC – Google Ads, remarketing, działania performance’owe
- Content marketing i SEO copywriting – rozbudowane opisy produktów, optymalizacja sklepu i rozwój bloga (od 2024 r.)
- Social media – organiczna obecność, angażujące treści
To wszystko spięliśmy w ramach realistycznych, ambitnych KPI (podejście SMART),
Działania podjęte przez Lilla House Digital
Zastosowaliśmy podejście SMART i mierzone KPI, by móc weryfikować skuteczność działań w sposób ciągły.
Już na etapie planowania przyjęliśmy cele ambitniejsze niż rynkowe tempo wzrostu – jednak rzeczywiste wyniki znacząco przekroczyły zarówno te założenia, jak i oczekiwania samego Klienta. Efektem tej współpracy był nie tylko wzrost sprzedaży, ale też poprawa efektywności całego lejka zakupowego.
Efekty współpracy z Lilla House Digital
Działania marketingowe dla Sklepu Włoskiego prowadzimy od 2022 roku, a ich wpływ obserwujemy zarówno w perspektywie rocznej, jak i kwartalnej. Poniżej prezentujemy dwa zestawy danych:
Wyniki roczne za 2024 (vs 2023):
- +26,9% kupionych produktów
- +45,6% przychodu z produktów
Wynik +45,6% r/r warto zestawić z dynamiką całego rynku e-commerce. Według danych z raportu Strategy& PwC oraz PMR, wartość rynku e-commerce w Polsce wzrosła w 2024 roku o około 8% względem 2023 roku. Segment e-grocery rósł w wolniejszym tempie – o około 6% r/r.
Sklep Włoski rozwijał się więc: 5,7x szybciej niż średni wzrost rynku sprzedaży internetowej, 7,6x szybciej niż przeciętny wzrost w e-grocery, co potwierdza skuteczność obranej strategii.
Wyniki kwartalne za Q1 2025 (vs Q1 2024):
Działania digital marketingowe przełożyły się na wzrosty na każdym etapie lejka zakupowego:
- +12,3% więcej wyświetleń produktów
- +27,9% więcej dodanych do koszyka
- +25% więcej kupionych produktów
- +33,7% wzrost przychodu z produktów
To pokazuje, że użytkownicy nie tylko chętniej trafiają na ofertę Sklepu Włoskiego, ale też skuteczniej konwertują — co jest bezpośrednim wynikiem optymalizacji treści, działań PPC i UX sklepu.
Klient odnotował bowiem:
- +59,5% sprzedaży netto
- +27,8% liczby zamówień
- +24,8% średnia wartość zamówienia
Wskaźniki efektywności:
- ROI: wzrost z 55,7% do 210,6%.
Update: efektywność działań reklamowych (Google Ads)
Na przestrzeni 2025 roku sprawdziliśmy również, jak na wyniki wpływają kampanie Google Ads – jeden z filarów strategii. Update pokazuje, że ten kanał generuje stabilny zwrot z inwestycji
W okresie styczeń–sierpień 2025 kampanie Google Ads utrzymywały ponadprzeciętną efektywność, osiągając ROAS na poziomie 272%. Oznacza to, że każda złotówka wydana na reklamę generowała 2,72 zł przychodu.
Wyniki te potwierdzają, że działania performance marketingowe prowadzone przez Lilla House Digital nie tylko zwiększają sprzedaż, ale też zapewniają realny, mierzalny i przewidywalny zwrot z inwestycji – co daje właścicielom biznesu komfort i pewność dalszego skalowania.
Co to oznacza w praktyce?
Pomimo silnej konkurencji Lilla House Digital udało się:
- wygenerować realny, stabilny wzrost sprzedaży,
- znacząco przekroczyć KPI (224% realizacji celu transakcyjnego, 182% celu sprzedażowego),
- zautomatyzować i zoptymalizować procesy digitalowe,
- odciążyć właścicieli biznesu operacyjnie – dając im czas na rozwój marki.
Ten case study pokazuje nie tylko efekty ostatnich miesięcy, ale przede wszystkim rezultaty przemyślanej, długofalowej współpracy rozpoczętej w 2022 roku.
Opinia Klienta o współpracy z Lilla House Digital
Poprawione wyniki sprzedaży


Działania Lilla House Digital są przemyślane i skuteczne, co pozwala nam w pełni skupić się na prowadzeniu biznesu. Zdecydowanie polecamy!
Iwona i Grzegorz Kwiatkowscy
Przyciągnij więcej klientów i zwiększ sprzedaż
Skontaktuj się z nami i dowiedz się, jak możemy Ci pomóc.
*Źródła danych:
- Strategy& PwC: E-grocery – trendy i perspektywy rozwoju