Case study e-commerce: Sklep Włoski +45,6% wzrostu sprzedaży r/r i 211% ROI
Dzięki dobrze zaplanowanej strategii online, Sklep Włoski – e-commerce z segmentu premium food & grocery – zanotował dynamiczny wzrost sprzedaży oraz ponad dwukrotny zwrot z inwestycji w digital marketing.
Na tle rynku, który rósł w tempie 6–8% rocznie, Sklep Włoski wyróżnił się wynikiem niemal sześciokrotnie wyższym – co potwierdza skuteczność podejścia wdrożonego przez Lilla House Digital.
Od 2022 roku współtworzymy skalowalny system marketingu internetowego oparty na działaniach PPC, SEO, content marketingu i obecności w social mediach.
Rezultaty z 2024 roku i pierwszego kwartału 2025 są potwierdzeniem skuteczności tej długofalowej strategii.


Klient
Sklep Włoski to e-commerce z branży spożywczej (e-grocery), oferujący oryginalne włoskie produkty – od kaw, przez oliwy, po sezonowe produkty.
Wyzwanie
Po uruchomieniu nowej strony w 2022 roku właściciele Sklepu Włoskiego zauważyli, że:
- ruch nie przekładał się na sprzedaż – niska konwersja,
- brakowało widoczności w wyszukiwarce i social media,
- brak spójnej strategii marketingowej utrudniał skalowanie.
E-commerce miał potencjał, ale potrzebował planu, który pozwoli przekuć go na konkretne liczby.
W Lilla House Digital zaproponowaliśmy systemowe podejście do marketingu:
- Kampanie PPC – Google Ads, remarketing, działania performance’owe
- Content marketing i SEO copywriting – rozbudowane opisy produktów, optymalizacja sklepu i rozwój bloga (od 2024 r.)
- Social media – organiczna obecność, angażujące treści
To wszystko spięliśmy w ramach realistycznych, ambitnych KPI (podejście SMART),
Działania podjęte przez Lilla House Digital
Zastosowaliśmy podejście SMART i mierzone KPI, by móc weryfikować skuteczność działań w sposób ciągły.
Już na etapie planowania przyjęliśmy cele ambitniejsze niż rynkowe tempo wzrostu – jednak rzeczywiste wyniki znacząco przekroczyły zarówno te założenia, jak i oczekiwania samego Klienta. Efektem tej współpracy był nie tylko wzrost sprzedaży, ale też poprawa efektywności całego lejka zakupowego.
Efekty współpracy z Lilla House Digital
Działania marketingowe dla Sklepu Włoskiego prowadzimy od 2022 roku, a ich wpływ obserwujemy zarówno w perspektywie rocznej, jak i kwartalnej. Poniżej prezentujemy dwa zestawy danych:
Wyniki roczne za 2024 (vs 2023):
- +26,9% kupionych produktów
- +45,6% przychodu z produktów
Wynik +45,6% r/r warto zestawić z dynamiką całego rynku e-commerce. Według danych z raportu Strategy& PwC oraz PMR, wartość rynku e-commerce w Polsce wzrosła w 2024 roku o około 8% względem 2023 roku. Segment e-grocery rósł w wolniejszym tempie – o około 6% r/r.
Sklep Włoski rozwijał się więc: 5,7x szybciej niż średni wzrost rynku sprzedaży internetowej, 7,6x szybciej niż przeciętny wzrost w e-grocery, co potwierdza skuteczność obranej strategii.
Wyniki kwartalne za Q1 2025 (vs Q1 2024):
Działania digital marketingowe przełożyły się na wzrosty na każdym etapie lejka zakupowego:
- +12,3% więcej wyświetleń produktów
- +27,9% więcej dodanych do koszyka
- +25% więcej kupionych produktów
- +33,7% wzrost przychodu z produktów
To pokazuje, że użytkownicy nie tylko chętniej trafiają na ofertę Sklepu Włoskiego, ale też skuteczniej konwertują — co jest bezpośrednim wynikiem optymalizacji treści, działań PPC i UX sklepu.
Klient odnotował bowiem:
- +59,5% sprzedaży netto
- +27,8% liczby zamówień
- +24,8% średnia wartość zamówienia
Wskaźniki efektywności:
- ROI: wzrost z 55,7% do 210,6%.
Co to oznacza w praktyce?
Pomimo silnej konkurencji Lilla House Digital udało się:
- wygenerować realny, stabilny wzrost sprzedaży,
- znacząco przekroczyć KPI (224% realizacji celu transakcyjnego, 182% celu sprzedażowego),
- zautomatyzować i zoptymalizować procesy digitalowe,
- odciążyć właścicieli biznesu operacyjnie – dając im czas na rozwój marki.
Ten case study pokazuje nie tylko efekty ostatnich miesięcy, ale przede wszystkim rezultaty przemyślanej, długofalowej współpracy rozpoczętej w 2022 roku.
Opinia Klienta o współpracy z Lilla House Digital
Poprawione wyniki sprzedaży


Działania Lilla House Digital są przemyślane i skuteczne, co pozwala nam w pełni skupić się na prowadzeniu biznesu. Zdecydowanie polecamy!
Iwona i Grzegorz Kwiatkowscy
Przyciągnij więcej klientów i zwiększ sprzedaż
Skontaktuj się z nami i dowiedz się, jak możemy Ci pomóc.
*Źródła danych:
- Strategy& PwC: E-grocery – trendy i perspektywy rozwoju