Profil sklepu stacjonarnego na Facebooku
Dla marketu wielobranżowego działającego na rynku lokalnym przygotowaliśmy koncepcję komunikacji w social media i poprowadziliśmy profil firmy na Facebooku.
Naszym celem było stworzenie skutecznej i łatwo dostępnej platformy komunikacji z klientami sklepu. Za jej pośrednictwem zajęliśmy się poszerzaniem bazy odbiorców i budowaniem wizerunku marki.
Rezultat: 3-krotny wzrost zasięgu organicznego postów
Market Anulka to sklep wielobranżowy zlokalizowany w małej, ale malowniczej podkrakowskiej gminie Kocmyrzów. Sklep prowadzi witrynę internetową, ale swoją ofertę kieruje głównie do lokalnych mieszkańców realizując przede wszystkim sprzedaż stacjonarną.
Naszym najważniejszym zadaniem było stworzenie stałego i łatwo dostępnego dla odbiorców kanału komunikacji, który nie wymagałby angażowania dużych budżetów reklamowych. Celem, który chcieliśmy osiągnąć było ugruntowanie w jak najszerszym gronie okolicznych mieszkańców wizerunku marki przyjaznej i bliskiej, która jednocześnie rozumie ich styl życia i wspiera ich w jego kultywowaniu.
Zależało nam również na zaangażowaniu odbiorców w komunikację marki i wywoływać ich reakcję.
Ponieważ nasz klient nie prowadził dotychczas żadnych skoordynowanych działań marketingowych, musieliśmy stworzyć koncepcję komunikacji i wdrożyć ją niemal od zera.
Całość komunikacji oparliśmy na stworzonym przez nas profilu marki na Facebooku.
Jak zawsze w naszych projektach wybór narzędzia podyktowany był przez przyjęte cele projektu i zakładany budżet. Facebook jako platforma społecznościowa oferuje bardzo dużo rozwiązań, które mogliśmy wykorzystać niemal z dnia na dzień, bez angażowania kosztownych rozwiązań reklamowych.
W komunikacji wykorzystaliśmy profesjonalne materiały graficzne powstałe podczas zaplanowanych przez nas sesji zdjęciowych. Całkowicie zrezygnowaliśmy przy tym z wykorzystywania materiałów stockowych i banków zdjęć. Zależało nam na stworzeniu spójnego wizerunku łączącego doświadczenie on- i offline, tak by klienci sklepu stacjonarnego nie czuli różnicy między tym, co widzą w Internecie i w świecie rzeczywistym.
Dodatkowo w naszej komunikacji regularnie prezentować zaczęliśmy materiały z życia marki, pokazujące ją od kuchni i prezentujące osoby, które za nią stoją. W ten sposób od samego początku istnienia profilu na Facebooku mogliśmy rozpocząć budowę relacji z odbiorcami. Dzięki temu już po kilku tygodniach od założenia profilu wyraźnie rosnąć zaczęła liczba komentujących i udostępniających nasze publikacje.
W celu wzmocnienia zasięgu nasze posty udostępniać zaczęliśmy w wytypowanych grupach, a część z nich promowaliśmy płatnie.
W kilka miesięcy od założenia profilu wyraźnie przekroczyliśmy próg 1000 obserwujących, a nasze publikacje wyświetlone zostały już ponad 100 000 razy.
W trakcie całego okresu prowadzenia przez nas profilu obserwujemy przy tym stały i bardzo stabilny wzrost wszystkich kluczowych wskaźników strony.
Dla naszego klienta przekłada się to na wyraźny wzrost zainteresowania ofertą i zwiększenie liczby odwiedzających Market oraz aktywnych klientów offline.