Realizacja dla marki Dr Gaja
Prowadzenie fanpage marki w social media to między innymi sztuka odkrywania nowych sposobów na tworzenie contentu. W tak dynamicznym, ciągle zmieniającym się środowisku najgorsze co może się firmie przydarzyć to popadnięcie w rutynę i monotonię. Bo to oznacza nudę. A nuda to jeden z grzechów głównych w social media. Dla tych, którzy się go dopuszczają przeznaczony jest najniższy krąg internetowego piekła. I straszliwa kara – zapomnienie.
Problem
Nasz klient wiedział do jakiej grupy chce trafić, jakie cele osiągnąć i jaki kanał najlepiej wykorzystać. Dysponował też bardzo dobrym produktem. Na czym zatem polegał problem? Wyzwaniem okazał się brak wysokiej jakości materiałów, które umożliwiałyby zaprezentowanie oferty w sposób trafiający w gusta i zainteresowania wybranego odbiorcy. I jest to rzeczywiście kłopot, który prędzej czy później dosięga znakomitą większość marek w social media. Jednym z rozwiązań jest zamawianie materiałów w agencjach mediowych.
My zaproponowaliśmy nieco inną ścieżkę.
Rozwiązanie: prowadzenie fanpage marki w social media w formie relacji live
Zabraliśmy naszego klienta na Tour de Pologne.
No, nie we własnej osobie. Produkt. I markę.
Naszym celem było z jednej strony stworzenie wyjątkowych materiałów multimedialnych na fanpage marki, a z drugiej zaprezentowanie produktu w jego naturalnym środowisku – wśród ludzi aktywnie uprawiających sport, zarówno rekreacyjnie jak i z nieco większym zacięciem. Takich, którzy nie mają czasu ani głowy do analizowania szczegółów składu i sposobów działania wybranych suplementów diety wspierającej trening. Do których nie trafiają tradycyjne posty produktowe.
Z myślą o nich stworzyliśmy kreacje skupiające się na demonstrowaniu produktu w kontekstach, które znają i rozumieją, a które jednocześnie w łatwy sposób przyswajają. Prowadzenie fanpage marki oparliśmy zarówno na materiałach graficznych, jak i codziennych relacjach na żywo, prezentujących zarówno przebieg wyścigu, jak i migawki z zaplecza profesjonalnego Touru, które rzadko kiedy w taki sposób trafiają do massmediów.
Realizacja
Najważniejszym punktem kampanii były realizacjie live prowadzone za pośrednictwem konta Instagram oraz Facebook. Na trasie byliśmy każdego dnia, na długo przed startem etapu i wiele godzin po jego zakończeniu. Relacjonowaliśmy zarówno najważniejsze wydarzenia związane z samym wyścigiem, jak i przebieg rozmaitych eventów towarzyszących. Obok materiałów wideo tworzyliśmy również obszerne fotorelacje. Dzięki temu nie tylko udało nam się stworzyć mechanizm przyciągający nowych zainteresowanych na kanały marki naszego klienta, ale również całkiem pokaźny katalog materiałów graficznych do wykorzystania w kolejnych kampaniach marketingowych.
Sukces:
Rezultatem
naszych działań był znaczący wzrost zainteresowania fanpage marki, którego
wyrazem było nie tylko zwiększenie liczby obserwujących i częstotliwości
odwiedzin na profilach. Zanotowaliśmy również wzrost liczby udostępnień i
komentarzy pod postami. A co najważniejsze – spośród wszystkich uczestników naszych
rozmów prowadzonych na profilach social media największą grupę stanowili
właśnie przedstawiciele wybranej grupy docelowej.
Potrzebujesz wsparcia w promocji swojej marki w Social Media?
Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.
Skorzystaj z naszej wiedzy i doświadczenia, by sprawnie rozwijać swoją markę online.