Jak w dwa tygodnie potroiliśmy zasięg organiczny postów marki z branży suplementów diety na Facebooku i Instagramie

udostępnij

Wykorzystaliśmy elementy strategii real-time marketing do stworzenia skutecznego mechanizmu pozyskiwania wysokiej jakości kontentu na kanały Social Media. Dzięki temu skierowaliśmy na profile marki trzykrotnie więcej wartościowego ruchu z najbardziej pożądanej grupy docelowej.

Nasz klient zdążył już zaznaczyć swoją obecność na rynkach suplementów diety, jednak przyszedł czas na wykonanie kolejnego kroku na drodze rozwoju marki – poszerzenie grona odbiorców o nowe segmenty. Kluczowe było otwarcie się na ludzi młodych, aktywnych, których dotychczasowa komunikacja marki w zasadzie w całości omijała. Prowadzone kampanie płatne okazywały się kosztowne i czasochłonne, a ich wyniki nie odpowiadały oczekiwaniom.

Naszym pierwszym zadaniem było przeanalizowanie komunikacji marki i sprawdzenie, czy rzeczywiście wykorzystuje wszystkie szanse, jakie daje obecność w kanałach Social Media. Nim zdecydowaliśmy, że nie ma już wyjścia i jedyne co zostało to kontynuować kosztowne działania reklamowe na tym bardzo konkurencyjnym rynku, zwróciliśmy się w stronę organica. 

I znaleźliśmy rozwiązanie.

Wyzwanie

Podstawowy problem polegał na stylu komunikacji, jaka prowadzona była dotychczas. Statyczne i powtarzalne posty produktowe i sprzedażowe nie miały większej szansy na zainteresowanie grupy docelowej. Owszem, cieszyły się zainteresowaniem odbiorców, ale trudno było z ich pomocą poszerzyć grono klientów.

W celu osiągnięcia zakładanego celu konieczne było stworzenie znacznie bardziej zróżnicowanej komunikacji, korzystającej z rozmaitych formatów i bogatszej stylistyki. Niezbędne też było znalezienie źródła kontentu, dzięki któremu można by rozpocząć budowanie wizerunku marki odpowiadającego grupie docelowej.

Prowadzenie social media - Case Study

Działania

W naszej realizacji skoncentrowaliśmy się na dwóch etapach:

  • analizie grup docelowych
  • tworzeniu kontentu na kanały marki z wykorzystaniem mechanizmów real-time marketing
Analiza grup docelowych

Ponieważ naszym zadaniem było pozyskanie nowych odbiorców i zbudowanie wśród nich pożądanego wizerunku marki musieliśmy wiedzieć, do kogo chcemy prowadzić komunikację.  Analizę rozpoczęliśmy zatem od bliższego przyjrzenia się wybranym grupom docelowym. Charakter produktu wyznaczał ogólny kierunek naszych zainteresowań. Chcieliśmy mieć jednak pewność, że nasza komunikacja przyniesie skutek, a to wiąże się z koniecznością precyzyjnego określenia kto będzie adresatem.

Zdecydowaliśmy, że zwrócimy się do osób młodych, które chętnie podejmują aktywność fizyczną i wykazują zainteresowanie wydarzeniami sportowymi. W ten sposób wyznaczyliśmy bardzo atrakcyjną grupę docelową, która nie tylko była odpowiednio szeroka, ale też znakomicie wpisywała się w strategie rozwoju marki naszego klienta. Zyskaliśmy też dodatkową korzyść – otworzyliśmy sobie możliwość użycia mechanizmów real-time marketing.

Dlaczego zdecydowaliśmy się na taką strategię?

konkursy konsumenckie w kanałach digital i offline

1000 nowych leadów w Social Media

zobacz jak wykorzystaliśmy konkursy
do pozyskania wartościowych leadów dla klienta - Case Study

Tworzenie treści na kanały marki

Najważniejsze dla nas było tworzenie wysokiej jakości kontentu i zdobycie zainteresowania członków wybranej grupy docelowej.  Obie te kwestie to samo sedno real-time marketingu. Odnoszenie się do aktualnych i budzących zainteresowanie wydarzeń to świetne źródło pomysłów na treści. I sposób na przyciągnięcie uwagi odbiorców.

Precyzyjnie wyznaczona grupa docelowa ułatwiła wybór – w komunikacji postanowiliśmy wykorzystać wydarzenia sportowe.

Nie był to jednak jedyny powód. Pozostałe były nie mniej ważne.

Po pierwszewydarzenia sportowe często mają charakter cykliczny, dzięki czemu mają już zbudowane grupy odbiorców. To sprawia, że komunikację można zaplanować i prowadzić z pewnym wyprzedzeniem.

Po drugieczęść z nich jest rozciągnięta w czasie. W przeciwieństwie do premier filmowych, zjawisk społecznych bądź rynkowych budzą niesłabnące zainteresowanie przez pewien określony okres.

Kierując się powyższymi kryteriami na nasze wydarzenie wybraliśmy Tour de Pologne. Nie ograniczyliśmy się jednak do komentowania i odnoszenia się do wyścigu.

Pojechaliśmy na trasę.

Realizacja

Nasze działania rozpoczęliśmy na tydzień przed planowanym startem wyścigu. Wykorzystując rosnące zainteresowanie wydarzeniem przygotowaliśmy posty dzięki którym mogliśmy część tego zainteresowania przekierować na profile naszego klienta. W dniu startu samego wydarzenia mieliśmy już dzięki temu zbudowane grono odbiorców ciekawych naszych relacji.

publikacje w social media - case study

Przez tydzień prowadziliśmy relacje na żywo, publikowaliśmy posty produktowe i prezentowaliśmy produkt w jego naturalnym środowisku: wśród osób aktywnie uprawiających sport na poziomie zawodowymi i amatorskim. 

Dzięki obecności na miejscu mieliśmy możliwość tworzyć i publikować materiały w czasie rzeczywistym, wykorzystując przy tym w zasadzie wszystkie dostępne formaty dostępne w sieci Facebook i Instagram.

W ciągu dwóch tygodni prowadzenia działań udało nam się trzykrotnie zwiększyć zasięg organiczny publikowanych postów na koncie Facebook i Instagram klienta. Przełożyło się to również na wzrost zaangażowania w publikowane treści i zainteresowanie produktem w grupie docelowej.

Sukces kampanii zapewniło zbudowanie związku między środowiskami on- i offline oraz skorzystanie z optymalnych formatów multimedialnych. 

Podczas realizacji na Facebooku i Instagramie opublikowaliśmy 28 wpisów, klipów wideo i relacji live, których łączny zasięg liczyliśmy w tysiącach.

Skuteczność wybranych narzędzi i mechanizmów przełożyły się również na znaczące zwiększenie zaangażowania odbiorców. 

Szybki kontakt