Czy warto realizować eventy i konferencje online?

Eventy i konferencje online przeżywają prawdziwy rozkwit. W większości wypadków jednak jest to wynik aktualnych okoliczności, a nie w pełni przemyślanej, autonomicznej decyzji. Takiej, którą podejmuje się w ramach ustalonej strategii, analizując potrzeby, możliwości i cele przedsięwzięcia. Organizacja eventu online najczęściej nie jest wcale pierwszym wyborem. To raczej wyjście awaryjne.

Każdy organizator wydarzenia w pierwszym rzędzie musi rozstrzygnąć dylemat: „rezygnujemy, czy robimy to w internecie?” Zrezygnować nie możemy, zostaje więc tylko jedna opcja. Przeprowadzimy swoje eventy i konferencje online. Wyjście awaryjne.  

W normalnych warunkach decyzja o organizacji wydarzenia w internecie zapewne nawet nie przyszła by do głowy. Mało kto ma świadomość dostępnych rozwiązań, możliwości narzędzi technologicznych, ale też ich słabości i związanych z tym pułapek. 

 
Eventy i konferencje online

Czy zatem każdy event da się zrobić online?

I tak i nie. 

Jeśli chodzi o samą mechanikę eventową, która opiera się na kontakcie, możliwości wymiany wiedzy i dostarczaniu wyjątkowych doświadczeń nietrudno dojść do przekonania, że wszystko jest do zrobienia. 

Bardzo rozbudowane konferencje online, zawierające zarówno elementy wykładowe jak i interaktywne, pokazy produktowe, angażujące integracje, spotkania biznesowe śmiało można prowadzić za pośrednictwem narzędzi dostępnych w internecie. 

Podobnie akcje promocyjne. Możliwe jest stworzenie interaktywnej strefy w aplikacji webowej czy mobilnej. Dzięki niej odbiorcy mogą wejść w interakcję z marką, brać udział w aktywizacjach, konkursach, czy nawet porozmawiać z jej ambasadorem podczas sesji q&a i zamówić próbkę produktu z dostawą do domu za pośrednictwem kuriera. 

Stosując tego rodzaju rozwiązania można prowadzić działania metodami experiential marketing, oferujące użytkownikom unikatowe doświadczenia marki.

Inna sprawa to kwestia doznań

W pierwszym rzędzie eventy i konferencje prowadzone w świecie rzeczywistym dają możliwość oddziaływania na wszystkie zmysły uczestników. Tego rodzaju czynniki w znacznym stopniu wpływają na immersję odbiorcy i jego odbiór wykreowanego doświadczenia. Szalenie trudno byłoby je powtórzyć w środowisku online, chociaż rozwój technologii VR daje tu pewne nadzieje.

Druga rzecz to poczucie współuczestnictwa. Bardzo trudne jest powtórzenie unikatowej atmosfery towarzyszącej wydarzeniu, a wynikającej z wzajemnie wzmacniających się bezpośrednich reakcji pozostałych uczestników w internecie. Jakąś część tego rodzaju doznań można wprowadzić za pomocą umiejętnego wykorzystania z sieci społecznościowych. Organizując konferencje online dla pracowników czy kontrahentów, gdzie większą rolę odgrywać będą nieco inne względy, nie będzie to zapewne większą przeszkodą. Inaczej może być w przypadku wydarzeń skierowanych do szerokiego grona odbiorców, którzy mogą oczekiwać rozbudowanych możliwości interakcji między uczestnikami. 

Planując event online nie można zapomnieć o obu tych czynnikach. Nieprzemyślana implementacja może bowiem skutkować porażką całego projektu. Zagrożenie jest o tyle duże, że wiąże się zarówno z przeszacowaniem jak i niedoszacowaniem możliwości stosowanego narzędzia. 

Dlatego warto zastanowić się nad zaangażowaniem do realizacji agencji, która ma doświadczenie zarówno w obszarze eventowym jak i digital.

 
Eventy i konferencje online

Czy warto realizować eventy i konferencje online?

Na pewno warto w każdym przypadku się nad tym zastanowić. Jak zwykle rozstrzygać powinno staranne zestawienie kosztów z potencjalnymi zyskami. Podobnie jak w przypadku tradycyjnych eventów realizacje online mogą być skierowane do wewnątrz i na zewnątrz organizacji.

Te pierwsze obejmować mogą konferencje i szkolenia dla pracowników i kontrahentów oraz działania teambuildingowe. W wyjątkowych warunkach w jakich wszyscy się znajdujemy inwestycje w aktywizacje bezpośredniego otoczenia biznesowego firmy mogą okazać się niezwykle istotne z punktu widzenia wydajności pracy i utrzymania kluczowych relacji rynkowych. Również w długim terminie, kiedy zaangażowanie i lojalność mogą stać się kluczowym warunkiem szybkiego odbicia.

W tej perspektywie relatywnie niewielkie nakłady na realizacje eventową online mogą okazać się bardzo dobrą inwestycją.

W przypadku działań nakierowanych na pozyskiwanie nowych i zwiększenie lojalności obecnych klientów sprawa wygląda podobnie. Potencjał komunikacji marketingowej w internecie stale rośnie. Przede wszystkim przez wzgląd na fakt, że pandemia przykuła nas wszystkich do komputerów. W wolnych chwilach skłonni jesteśmy do poszukiwania nowych ofert, nowych źródeł rozrywki, nowych doświadczeń. Duży ruch w sieci umożliwi zatem markom, które zdecydują się na stworzenie eventu online, na dotarcie do większej liczby potencjalnych odbiorców, którzy znudzeni niezaskakującymi treściami, szukają ciekawszej alternatywy.


Eventy i konferencje online

Czy event online jest skuteczny? Jak zbadać efekty?

W tym wypadku monotonia codziennych czynności i brak możliwości uczestnictwa w życiu towarzyskim działa na korzyść eventów i konferencji online. Angażujące realizacje internetowe mają bardzo dużą szansę na zaspokojenie tej naturalnej potrzeby odbiorców. Naturalnie też marki, które będą swoim odbiorcom dawać tego rodzaju wartość będą mogły liczyć na to, że ich działania zostaną zapamiętane na długo, co skutkować może wzrostem lojalności odbiorców w dłuższym okresie. Łatwość konsumpcji treści internetowych i wygoda korzystania z dostępnych narzędzi może przy tym stanowić bardzo ważny czynnik przyciągający .

Tworząc swój event w internecie mamy również więcej możliwości zbadania jego skuteczności.

Wykorzystywane na co dzień internetowe narzędzia analityczne znakomicie sprawdzą się w ocenie efektów. Pozwolą również na coś znacznie więcej. Pozwolą również na bliższe poznanie odbiorców, ich preferencji i zachowania w internecie, umożliwiając zbudowanie znacznie pełniejszego ich obrazu, który da się wykorzystać w innych kanałach.  Można to osiągnąć na przykład dzięki przeróżnym ankietom, przekierowaniom czy poprzez obserwacje sposobów interakcji z zaprojektowaną witryną. W ten sposób zmierzyć można ile osób było zainteresowanych konkretnym produktem, komu spodobała się gra integracyjna i wziął w niej udział, ile osób komentowało na bieżąco zagadnienia poruszane na konferencji czy spotkaniu.

Jesteśmy tu, aby służyć Twojej marce wsparciem.

więc jeśli potrzebujesz pomocy w prowadzeniu swoich kampanii 360 bądź chciałbyś skonsultować z nami swoje kolejne posunięcia w ramach marketingu internetowego, skontaktuj się z nami

Szybki kontakt