Czy zatem każdy event da się zrobić online?
I tak i nie.
Jeśli chodzi o samą mechanikę eventową, która opiera się na kontakcie, możliwości wymiany wiedzy i dostarczaniu wyjątkowych doświadczeń nietrudno dojść do przekonania, że wszystko jest do zrobienia.
Bardzo rozbudowane konferencje online, zawierające zarówno elementy wykładowe jak i interaktywne, pokazy produktowe, angażujące integracje, spotkania biznesowe śmiało można prowadzić za pośrednictwem narzędzi dostępnych w internecie.
Podobnie akcje promocyjne. Możliwe jest stworzenie interaktywnej strefy w aplikacji webowej czy mobilnej. Dzięki niej odbiorcy mogą wejść w interakcję z marką, brać udział w aktywizacjach, konkursach, czy nawet porozmawiać z jej ambasadorem podczas sesji q&a i zamówić próbkę produktu z dostawą do domu za pośrednictwem kuriera.
Stosując tego rodzaju rozwiązania można prowadzić działania metodami experiential marketing, oferujące użytkownikom unikatowe doświadczenia marki.
Inna sprawa to kwestia doznań
W pierwszym rzędzie eventy i konferencje prowadzone w świecie rzeczywistym dają możliwość oddziaływania na wszystkie zmysły uczestników. Tego rodzaju czynniki w znacznym stopniu wpływają na immersję odbiorcy i jego odbiór wykreowanego doświadczenia. Szalenie trudno byłoby je powtórzyć w środowisku online, chociaż rozwój technologii VR daje tu pewne nadzieje.
Druga rzecz to poczucie współuczestnictwa. Bardzo trudne jest powtórzenie unikatowej atmosfery towarzyszącej wydarzeniu, a wynikającej z wzajemnie wzmacniających się bezpośrednich reakcji pozostałych uczestników w internecie. Jakąś część tego rodzaju doznań można wprowadzić za pomocą umiejętnego wykorzystania z sieci społecznościowych. Organizując konferencje online dla pracowników czy kontrahentów, gdzie większą rolę odgrywać będą nieco inne względy, nie będzie to zapewne większą przeszkodą. Inaczej może być w przypadku wydarzeń skierowanych do szerokiego grona odbiorców, którzy mogą oczekiwać rozbudowanych możliwości interakcji między uczestnikami.
Planując event online nie można zapomnieć o obu tych czynnikach. Nieprzemyślana implementacja może bowiem skutkować porażką całego projektu. Zagrożenie jest o tyle duże, że wiąże się zarówno z przeszacowaniem jak i niedoszacowaniem możliwości stosowanego narzędzia.
Dlatego warto zastanowić się nad zaangażowaniem do realizacji agencji, która ma doświadczenie zarówno w obszarze eventowym jak i digital.