Kampania dla marki Davidoff
Poznaj Davida E.
Migracje off- online to jeden z najważniejszych wyznaczników skuteczności kampanii marketingu 360. W skrócie cała sztuka sprowadza się do umiejętności stworzenia wygodnego mechanizmu zachęcającego odbiorców do wchodzenia w interakcję z marką we wszystkich wybranych kanałach. Dzięki temu możliwe jest wykorzystanie wszystkich zalet kanałów przy jednoczesnej minimalizacji ich wad.
O co chodzi? Otóż w pewnych okolicznościach (i branżach) pozyskiwanie klientów w kanałach internetowych jest niezmiernie trudne, o ile w ogóle możliwe. Świetnie w tym celu jednak sprawdzają się aktywizacje offline. Te jednak znacznie gorzej wypadają w prowadzeniu długotrwałej komunikacji marketingowej z pozyskanymi kontaktami, do czego z powodzeniem można wykorzystać internet. I wtedy niezbędne są migracje off- online.
Problem
Opisana wyżej sytuacja to właśnie problem w obliczu którego stoi nasz klient. Ze względu na ograniczenia prawne nie może prowadzić masowych kampanii reklamowych w internecie. Nie oznacza to , że jest w internecie całkiem nieobecny – wprost przeciwnie. Dobrze ugruntowana pozycja marki online opiera się jednak na zupełnie innych mechanizmach niż ściśle promocyjne. Obejmuje na przykład prowadzenie bardzo aktywnego konta Brand Hero na Instagramie. Dotychczasowy stały przypływ zainteresowania kontem gwarantowały regularnie prowadzone kampanie promocyjne offline. Sytuację skomplikowała jeszcze nieco pandemia COVID19, która sprawiła, że prowadzenie tradycyjnych aktywizacji stało się przez pewien czas niemożliwe.