Firmy w dobie kryzysu powinny zatem rozważyć inwestycję w środki w komunikacji i działania marketingowe w internecie. Szykować się na rychłe zakończenie recesji, ale też planować innowacyjne modyfikowanie modeli biznesowych z wykorzystaniem technologii.
Nie można przy tym pomijać faktu, że w wyniku rozwoju technologii i postępującej globalizacji czekające nas wyzwania będą niespotykanie trudne i wymagające. Nie każda firma będzie mogła stworzyć propozycję wartości, która będzie atrakcyjna w sieci. Nie wszystkie problemy rynkowe firmy będą mogły rozwiązać samodzielnie. Zdając sobie jednak sprawę z tego rodzaju zagrożeń warto podjąć jednak próbę.
Z perspektywy globalnej odpowiedzią na obecny oraz nadchodzące kryzysy jest taka współpraca między rządami, firmami i obywatelami, aby recesja nie zachwiała poziomem konsumpcji i rozwojem gospodarczym świata.
Z poziomu firmy jednak trzeba zrobić wszystko, żeby nie stracić kontaktu z rynkiem, który w takiej czy innej formie się odrodzi.
Pandemia w świecie zglobalizowanym to zjawisko zupełnie nowe, którego skutki trudno przewidzieć. To niestety nie ułatwia sprawy zarządom firm, które muszą podejmować decyzje w sytuacji niesamowitej presji i ze świadomością, że ważą się losy ich biznesów.
W takich warunkach łatwo o błąd.
Z tego powodu tym bardziej warto spróbować spojrzeć na rzecz z różnych perspektyw. Rozejrzeć się, za nowymi rozwiązaniami i przemyśleć alternatywne strategie.