Zrozumienie przez markę czym jest propozycja wartości i jaką korzyść mogą odnieść jej klienci to jedno, ale właściwa komunikacja to coś zupełnie innego.
Wiele czynników ma wpływ na skuteczną komunikację.
Okoliczności, w jakich klienci spotykają się z komunikatem mogą powodować, że będą mieli gorszą percepcję i kluczowe treści zostaną przegapione wbrew intencjom marki.
Zmienia się również ścieżka zakupowa klienta i sposób podejmowania decyzji. Przed zakupem klienci w sposób szybki i wygodny porównują firmy w sieci i dokonują wyboru tam, gdzie marki są w stanie sprawnie i zrozumiale przedstawić propozycję wartości.
Jeżeli firma nie jest w stanie szybko i przekonująco zakomunikować użytkownikowi wyróżniającej propozycji wartości nie ma co liczyć na to, że taka osoba zostanie klientem.
Propozycję wartości marki na przykład należy eksponować na stronie głównej w widocznym miejscu, w taki sposób, aby była widoczna zaraz po załadowaniu strony.
Konkretne miejsce, rozmiar ekspozycji i układ powinny być poddawane testom a nowe rozwiązania wprowadzane w oparciu o analizę zachowań użytkowników.
Jeśli natomiast wiemy, że nowi odwiedzający wejdą na stronę przez konkretne podstrony produktowe propozycja wartości marki powinna znaleźć się na każdej takiej podstronie firmy.