Przegląd narzędzi online marketing do wykorzystania w Twojej firmie

Marketing Internetowy daje do dyspozycji tak wiele narzędzi i rozwiązań, że często trudno podjąć decyzję kiedy i które z nich wykorzystać. 

Najlepiej podejść do tego problemu z perspektywy celów, które chce się osiągnąć i na tej podstawie dopasować miks kanałów, który najskuteczniej pozwoli je osiągnąć.

Poniżej przedstawiamy przykłady narzędzi wybranych właśnie w tej perspektywie.

Nie jest to rzecz jasna przegląd kompletny – wyczerpanie tego tematu wymagałoby raczej napisania książki. W tym wpisie jednak chcemy rzucić nieco światła na to, jak rozsądnie dokonać wyboru i do czego stosować poszczególne narzędzia.

Marketing Internetowy - Najlepsze narzędzia

Budowanie świadomości marki

W tym aspekcie trudno przecenić możliwości Internetu. Nie ma drugiego takiego kanału, który umożliwiłby dotarcie z informacją o marce do tak wielu osób w tak krótkim czasie nie pochłaniając przy tym olbrzymich budżetów. 

Zadaniem, przed jakim stoisz jest dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców, którzy mogą być zainteresowani Twoją ofertą. Pokazać się im i spróbować zapaść w pamięć. Możesz spróbować wypozycjonować się organicznie w sieci wyszukiwania (SEO) bądź w Social Media, ale na rezultaty będziesz musiał poczekać. Często kilka miesięcy. Może się przy tym okazać, że wcale nie trafisz do swoich potencjalnych klientów.

Znacznie szybsze rezultaty osiągniesz  korzystając z płatnych kampanii reklamowych. 

Marketing Internetowy - Cele - Kreowanie wizerunku marki online

Kreowanie wizerunku marki

Marketing Internetowy znakomicie sprawdzi się w procesie kształtowania opinii o marce wśród odbiorców. 

Tutaj najważniejsza jest umiejętność stworzenia i przekazania odbiorcom przekonującej opowieści o marce. Opowieści, która nie tylko spełni role informacyjne, ale przede wszystkim wywoła pożądane emocje. W tym wypadku niezbędne okażą się umiejętności w zakresie copywritingu i tworzenia projektów graficznych, które towarzyszyć będą odbiorcy na każdym etapie ścieżki zakupowej: na stronie internetowej, w reklamach i Social Media marki. 

W tym zakresie doskonale sprawdzą się kanały umożliwiające żywy kontakt z odbiorcami, oraz takie, które pozwolą operować obrazem oraz różnorodnymi multimediami.  

Rekomendowane narzędzia

Zwiększanie sprzedaży

Docieranie do potencjalnych klientów wiąże się z koniecznością zaplanowania do kogo, gdzie i w jakim momencie skierować komunikat.

Marketing Internetowy sprawia, że jest to prostsze niż kiedykolwiek wcześniej. Co nie znaczy, że proste. Do przeprowadzenia skutecznej kampanii niezbędna jest znajomość narzędzi – ich potencjału i ograniczeń – oraz umiejętność tworzenia połączeń między nimi. Tylko w ten sposób możliwe jest skuteczne zbudowanie świadomości marki oraz zachęcenie odbiorców do kontynuowania podróży z nią aż do podjęcia decyzji o zakupie.

Zadaniem firmy jest nie tylko wiedzieć kto stanowi idealnego odbiorcę ale również rozumieć na jakie treści w jakich kanałach najchętniej reaguje.

Marketing Internetowy - Cele - Zwiększanie sprzedaży
Marketing Internetowy - Cele - Zdobywanie lojalności klientów - marketing internetowy

Zdobywanie lojalności klientów

Firmy chcąc zdobyć przewagę rynkową muszą nieustająco się rozwijać. Udziału w rynku nie mogą powiększać tylko poprzez trafianie do nowych odbiorców ale muszą również umieć utrzymać obecnych klientów poprzez zachęcanie ich do kontynuowania zakupów w przyszłości.

Do tego firmy potrzebują budować lojalnych klientów za pomocą wartościowego dialogu,  wychodzenia naprzeciw oczekiwaniom i tworzenia niezwykłych doświadczeń zarówno w środowisku online jak i offline.

Tego rodzaju rezultat niezmiernie trudno jest osiągnąć wykorzystując na przykład płatne reklamy w sieci wyszukiwania, które sprawdzą się doskonale w procesie zwiększania sprzedaży. 

Chcąc budować wartościowe relacje ze swoimi odbiorcami wykorzystaj głównie swój profil marki w Social Media i zaskakuj ich oryginalnymi i angażującymi treściami. W tym celu doskonale sprawdzą się na przykład różnego rodzaju konkursy. 

Podsumowanie

Jednym z największych błędów popełnianych przez firmy w marketingu online jest próba wykorzystania jak największej liczby kanałów. Jest to o tyle kuszące, że większość z nich obsłużyć można doskonale zaprojektowanymi i bardzo skutecznymi narzędziami, które do tego dostępne są na wyciągnięcie ręki.

Niezmiernie często kończy się to rozczarowaniem wynikającym z faktu, że mało która firma dysponuje zasobami, by móc je wszystkie zagospodarować i optymalnie wykorzystać. By uniknąć tego rodzaju problemów trzeba niestety dokonać czegoś niezmiernie trudnego, szczególnie na początku przygody z marketingiem: ograniczyć się. 

Pierwszym korkiem jest zdecydowanie, na którym z celów marketingowych skoncentrować się w pierwszym rzędzie i na tej podstawie wybrać odpowiednie narzędzia do ich osiągnięcia. 

Jesteśmy tu, aby służyć Twojej marce wsparciem.

więc jeśli potrzebujesz pomocy w prowadzeniu swoich kampanii 360 bądź chciałbyś skonsultować z nami swoje kolejne posunięcia w ramach marketingu internetowego, skontaktuj się z nami

Szybki kontakt