Jak 4 krotnie zwiększyliśmy liczbę klientów dla firmy z branży rekrutacyjnej w systemie Google Ads

udostępnij

Dla marki z branży rekrutacyjnej specjalizującej się w sektorze IT stworzyliśmy skuteczny mechanizm pozyskiwania wartościowych klientów wykorzystując wyłącznie reklamy w systemie Google Ads. W ciągu 3 miesięcy zwiększyliśmy 4 krotnie liczbę pozyskiwanych klientów zmniejszając koszt konwersji o 60%.

Marka Phoenix Project to agencja specjalizująca się rekrutacjach w branży IT, dysponująca zasobami, wiedzą i doświadczeniem pozwalającymi realizować nawet najbardziej wymagające procesy rekrutacyjne. Na przeszkodzie do stabilnego rozwoju rynkowego stała jednak trudność w pozyskiwaniu nowych klientów. 

Wyzwanie

Nasz klient posiadał stronę internetową, na którą prowadzone były w przeszłości kampanie reklamowe w sieci Google Ads, jednak nie przynosiły one oczekiwanych zwrotów. Strategie oparte o działania cold call z kolei prowadziły do pozyskiwania klientów, ale okazywały się kosztowne, a zdobywane tą drogą leady mało wartościowe.

Naszym zadaniem jako agencji marketingowej było przygotowanie rozwiązań, które pozwoliłoby zwiększyć świadomość marki naszego klienta w grupie docelowej oraz stworzyć skuteczny kanał pozyskiwania leadów i w konsekwencji zwiększyć sprzedaż.

Wszystkie te cele udało się zrealizować za pośrednictwem kampanii reklamowych w sieci Google Ads.

Kampanie reklamowe Google Ads - Pxoenix Project

Działania

Nasze działania skoncentrowaliśmy na 3 obszarach:     

  • zbieraniu i analizie danych
  • optymalizacji strony internetowej
  • stworzeniu kampanii reklamowych w systemie Google Ads
Zbieranie i analiza danych

Realizację kampanii reklamowych rozpoczęliśmy od przeprowadzenia analizy rynku oraz wybranych grup docelowych. Nie mając do dyspozycji danych zbieranych przez narzędzia Google Analytics (te musieliśmy dopiero poprawnie skonfigurować) poszukaliśmy innych źródeł. W pierwszym rzędzie skorzystaliśmy z wiedzy i doświadczenia naszego klienta. Dzięki temu mogliśmy dość precyzyjnie wytypować najbardziej atrakcyjne grupy docelowe. To stało się dla nas punktem wyjścia do określenia najbardziej interesujących fraz wyszukiwania.

Kolejne uściślenia przeprowadziliśmy już na podstawie analizy konkurencji oraz danych o wyszukiwaniach w narzędziach takich jak Google Trends czy Anwser the Public. Na tej podstawie stworzyliśmy szczegółowe listy najlepiej rokujących fraz kluczowych oraz przygotowaliśmy dopasowane do preferencji i oczekiwań odbiorców copy reklamowe. Korzystając z zebranych danych podjęliśmy też między innymi decyzję o skierowaniu działań również na rynki zagraniczne i przygotowaniu kampanii w języku angielskim.

Optymalizacjia strony internetowej

Najważniejsze działania w zakresie strony internetowej obejmowały korekty i uzupełnienia, których celem było przygotowanie strony do prowadzenia kampanii. Wprowadziliśmy  słowa kluczowe, poprawiliśmy strukturę nagłówków i nasyciliśmy treści we frazy, które planowaliśmy wykorzystać w reklamach.

Dodaliśmy również korespondujące z kampaniami tytuły stron oraz niezbędne znaczniki treści graficznych. Podnieśliśmy też szybkość ładowania strony między innymi optymalizując rozmiary zdjęć.

Reklamy w Google Ads - Phoenix Project

W ramach działań na stronie przeprowadziliśmy również drobne korekty programistyczne poprawiające doświadczenie odbiorców. Zmieniliśmy nieco układ menu, by lepiej odpowiadał strukturze komunikacji, jaką chcieliśmy prowadzić i ułatwiał nawigację po witrynie.

Dodaliśmy również guziki akcji, które znacznie czytelniej wyznaczyły optymalną ścieżkę klienta. Podłączyliśmy też i skonfigurowaliśmy narzędzia analityczne (Google Analytics), dzięki którym możliwe stało się bliższe obserwowanie zachowań użytkowników na stronie i wprowadzanie korekt do działających już kampanii. Uwagę zwracaliśmy nie tylko na wskaźniki konwersji. Ważne były również dla nas informacje dotyczące jakości ruchu, który kierujemy na stronę. Czas trwania sesji, bounce rate oraz określenie miejsc wyjścia ze strony dawały nam ważne wskazówki dotyczące trafności wybranych fraz.

W połączeniu z raportami Google Ads, wskazującymi jak wypadamy na tle konkurencji w ramach poszczególnych kampanii, grup reklam i słów kluczowych, byliśmy w stanie szybko wytypować najlepsze frazy i dopasowania, a także skuteczne strategie ustalania stawek.   

Kampanie Google Ads dla Phoenix Project
Stworzenie kampanii reklamowych w systemie Google Ads

Dysponując ograniczonym budżetem nie mogliśmy pozwolić sobie na przyjęcie bardzo agresywnych strategii i rywalizowanie na podstawie wyśrubowanych stawek. W celu zapewnienia odpowiedniej pozycji reklamom postawiliśmy więc na jakość. W związku z tym szczególnie dużo uwagi poświęciliśmy na stworzenie i optymalizację copy reklamowego i kreacji graficznych w kampaniach display. Odpowiednie dopasowanie treści reklam do fraz zapewniło nam możliwość rywalizowania z konkurentami obecnymi w sieci Google Ads od dłuższego czasu. Dzięki temu dość szybko byliśmy w stanie zdobyć wysoki wskaźnik udziału w wyświetleniach i CTR w wielu przypadkach przekraczający 10%.

Kampanie Google Ads dla Phoenix Project

Rezultat

W ciągu 4 pierwszych miesięcy współpracy zbudowaliśmy dla Phoenix Project skuteczny i stabilny kanał pozyskiwania wartościowych leadów, sukcesywnie zwiększając liczbę konwersji z kampanii reklamowych. Stały monitoring i wprowadzanie korekt umożliwiło nam zmniejszenie kosztu pozyskania leadów o 60%.

Nasze działania okazały się na tyle skuteczne, że kampanie Google Ads stały się dla naszego klienta głównym i najważniejszym źródłem wysokiej jakości leadów i w konsekwencji klientów

Szybki kontakt