Nasze działania skoncentrowaliśmy na 3 obszarach:
- zbieraniu i analizie danych
- optymalizacji strony internetowej
- stworzeniu kampanii reklamowych w systemie Google Ads
Zbieranie i analiza danych
Realizację kampanii reklamowych rozpoczęliśmy od przeprowadzenia analizy rynku oraz wybranych grup docelowych. Nie mając do dyspozycji danych zbieranych przez narzędzia Google Analytics (te musieliśmy dopiero poprawnie skonfigurować) poszukaliśmy innych źródeł. W pierwszym rzędzie skorzystaliśmy z wiedzy i doświadczenia naszego klienta. Dzięki temu mogliśmy dość precyzyjnie wytypować najbardziej atrakcyjne grupy docelowe. To stało się dla nas punktem wyjścia do określenia najbardziej interesujących fraz wyszukiwania.
Kolejne uściślenia przeprowadziliśmy już na podstawie analizy konkurencji oraz danych o wyszukiwaniach w narzędziach takich jak Google Trends czy Anwser the Public. Na tej podstawie stworzyliśmy szczegółowe listy najlepiej rokujących fraz kluczowych oraz przygotowaliśmy dopasowane do preferencji i oczekiwań odbiorców copy reklamowe. Korzystając z zebranych danych podjęliśmy też między innymi decyzję o skierowaniu działań również na rynki zagraniczne i przygotowaniu kampanii w języku angielskim.
Optymalizacjia strony internetowej
Najważniejsze działania w zakresie strony internetowej obejmowały korekty i uzupełnienia, których celem było przygotowanie strony do prowadzenia kampanii. Wprowadziliśmy słowa kluczowe, poprawiliśmy strukturę nagłówków i nasyciliśmy treści we frazy, które planowaliśmy wykorzystać w reklamach.
Dodaliśmy również korespondujące z kampaniami tytuły stron oraz niezbędne znaczniki treści graficznych. Podnieśliśmy też szybkość ładowania strony między innymi optymalizując rozmiary zdjęć.