Przedstawione przez nas rozwiązania nie wyczerpują jeszcze wachlarza możliwości do wykorzystania w darmowej promocji marki na Facebooku. Dobrze jednak jeszcze na chwilę zatrzymać się przy tej „darmowości”. W tym wypadku oznacza to brak konieczności uiszczania opłat na rzecz Facebooka.
Nie oznacza to jednak, że nie będzie potrzeby ponoszenia kosztów.
W pierwszym rzędzie zapłacimy czasem. Dbanie o obecność marki w social media może wymagać go całkiem sporo. Tym więcej, im więcej rozwiązań zdecydujecie się wdrożyć.
Kolejna rzecz to produkcja materiałów. Tworzenie profesjonalnych, dopracowanych treści: grafik, multimediów, a nawet tekstów może być niezmiernie trudne. Szczególnie, jeśli mają być publikowane regularnie i zachować oryginalność. Robienie tego we własnym zakresie bez angażowania zespołu marketingowego jest rzecz jasna możliwe, ale będzie czasochłonne.
Zdanie się na wsparcie profesjonalnej agencji będzie generować koszty. Przekreśli to wyjściowe założenie o darmowej promocji marki na Facebooku. Może jednak mimo wszystko okazać się opłacalne, pozwalając marce zaoszczędzić czas na realizowanie równie ważnych zadań.
Nie oznacza to jednak, że nie warto próbować podejmować działań we własnym zakresie. Szczególnie, że istnieje już cała masa powszechnie dostępnych narzędzi, które ułatwiają zarządzanie publikacjami i tworzenie treści.
Ale o tym już w kolejnym wpisie.